Sunday 24 March 2013

sudah cukup cukup sudah

Assalamualaikum... sahabat HN sekalian.. lama sudah tidakn bersua.. terasa rindu buat kalian. entry kali ini agak menarik.. sebelum HN ulas lebih lanjut.. silalah dengar lagu ni..

                                                                                  cukup cukup sudah-nirwana band

Terima kasih kerana melayan lagu ni.. saja memberi mood baru sebelum pembacaan.. pasti ada yang ter'touching' dengar lagu ni kan.. lagi2 ladies yang dengar.. kalo tak suka tak apa.. tak yah dengar ye.. hehe..tapi kene baca cerita yang HN nak ceritakan.

Sewaktu, HN menghadiri kelas memandu baru-baru ini.. seorang cikgu kat sana ada mencerita satu cerita tentang studentnya:: lebih kurang ceritanya.


cikgu: hari ini cikgu bawa kamu ke laluan litar jalan raya.
jejaka A: okay.

*sepanjang perjalanan,jejaka A fokus akan pemanduannya.. cikgu pun rasa boring.. lalu dia buka radio.. berkumandanglah lagu *sudah cukup cukup sudah* pada mulanya, jejak A ni steady je..relaks lah pada awal lagu..tapi tiba di chorus lagu:

##Teganya kau menari di atas tangisanku
kau permainkan ku sesuka hatimu

 sudah cukup cukup sudah..
cukup sampai di sini saja
daripada batin ku terseksa
lebih baik ku pergi saja..##

jejaka A: issh..sskk.. (sambil kesat air mata)
cikgu: erm.,... (sambil pandang jejaka A)

*makin deras pulak air matanya.. lalu..

cikgu: A.. awk beri signal ke kiri.. dan berhenti.. kita rehat sebentar.
jejaka A: diam..dan ikut arahan cikgunya..
cikgu: cikgu mahu tanya boleh???
jejaka A: boleh (mengangguk je,, mata tetap mengalir air matanya)
cikgu: kenapa awak menangis???
jejaka A: lagu ni sedih (bertambah menangis... hua... hua..)
cikgu: erm..kenapa sedih?? saya rasa biasa je..
jejak A: saya dengar lagu ni..terus saya teringat ex-girlfriend saya.. saya baru saja clash dengan dia semalam.. saya terinbgat pada dia tiba-tiba.. saya sayang sangat girlfriend saya tu.
cikgu: oh macam tu.. awak sabar ye.. relaks2 je..
jejaka A; saya tak boleh.. (menangis dan terus menangis.)

* sampaikan cikgu tak tahu nak buat apa.. cikgunya biar hingga dia rasa reda daripada tangisannya.

dalam hati cikgunya::: la touching rupanya budak ni.. tak padan dengan badan sasa..berketul--sana , berketui sini.. tapi rupanya lembut hatinya..jiwang pulak tu... kiranya,.. dalam hati budak ada taman.. haha.. nak gelak nampak macam jahat..tak gelak,,,dada saya sakit menahan gelak.. tak tahu nak buat apa, gelak cikit2 je la.. haha... kelakar juga budak ni..

begitu lah ceritanya..pengajarannya ialah.. jangan sekali-kali pandang remeh akan diri seorang.. dan jangan sesekali melabel diri seseorang sebelum kenal dirinya dengan jelas...
bak kata pepatah orang putih,, "Don't jugde the book by it's cover"





No comments:

Post a Comment